Search This Blog

Loading...

Sunday, 8 January 2012

Penjara pudu

PENJARA PUDU???? Sapa kat Malaysia tak pernah sebut atau dengar nama PENJARA PUDUmaka tak lengkaplah status kewarganegaraan seseorang tu hehehehe. Memandai jer aku nie ek.

Macam-macam kisah suka duka terjadi kat sini. Kat sini gak ler Botak Chin menawan tebusan berhari-hari dan di sini juga ler Botak Chin ditamatkan riwayat hidup nyer di tali gantung.

Yang pasti banyak kisah seram yang mengaitkan PENJARA PUDU mungkin pernah kita dengar. Aku sendiri pun dah meremang bulu roma nak citer lewat-lewat malam nie. Apa kata korang baca kisah seram PENJARA PUDU kat bawah nie. Memang seh doh!!!! Jangan biarkan hidup korang semua diselubungi misteri!!!!!!

Sebelum Penjara Pudu ditutup dulu pernah diceritakan bahawa terdapat satu bilik dipanggil"BILIK TERAKHIR". Dibilik inilah seringnya berlaku kejadian pelik sejak Penjara Pudu ditutup. Dinamakan "BILIK TERAKHIR" adalah kerana dulu ia merupakan bilik kediaman terakhir bagi si pesalah jenayah berat sebelum menjalani hukuman gantung sampai mati pada keesokan harinya dibilik gantung. Di "BILIK TERAKHIR" inilah pesalah dikatakan akan meratap, menangis, menjerit, bercakap seorang diri dan berbagai lagi perlakuan kerana menyesali kesalahan mereka yang lalu. Mereka menjadi begitu kerana dikatakan tidak kuat semangat menghadapi maut keesokan harinya yang telah diketahui mereka.

Menurut kata warden-warden yang masih ada di Penjara Pudu sewaktu proses pengosongan Penjara Pudu dijalankan, mereka sering terdengar suara-suara sayu meminta tolong, suara orang menangis dan berrmacam-macam lagi dari Bilik Terakhir tesebut. Tak kurang juga ada diantara warden yang terlihat seekor kambing hitam sering masuk menembusi pintu bilik itu tanpa dibuka dan kemudian tidak pula kelihatan kambing keluar semula. Ramai bomoh dan pawang yang dipanggil bagi memulihkan bilik tersebut mengatakan bahawa suara-suara yang sering kedengaran diwaktu malam dari Bilik Terakhir itu adalah akibat roh-roh pesalah yang mati ditali gantung tersebut tidak tenteram kerana mati mereka ditali gantung.

Nak dijadikan cerita pada suatu malam Jumaat ketika hujan renyai-renyai seorang warden telah ditugaskan mengawal kawasan yang berhampiran dengan "Bilik Terakhir" itu. Ketika sedang berkawal kira-kira lebih kurang pukul 01:00 pagi beliau terdengar seperti tapak kaki sedang berlari-lari berhampiran bilik tersebut. Ia cuba beranikan diri untuk untuk melihat apakah bendanya itu. Sedang ia mengamat-amati maka terlihatlah dalam kesamaran seekor kambing hitam sedang menuju kearah "Bilik Terakhir "itu lalu lesap begitu saja. Ia berasa harian bagaimana seekor kambing boleh ada dikawasan itu?

Oleh kerana ingin tahu ia beranikan juga diri menghampiri "Bilik Terakhir" itu. Alangkah terperanjatnya mendapati pintu bilik itu telah bertukar menjadi pintu gua. Mulalah ia berasa gementar, seram serta menggigil ketakutan namun diberanikan juga diri memasuki pintu gua yang samar-samar itu sambil meninjau-ninjau didalamnya jika terlihat akan kambing tadi. Apabila sampai je ke dalam gua tersebut alangkah terperanjatnya ia bila didapati banyak harta karun dalamnya. Ia cuba mengambil harta itu tetapi tiba-tiba hilang dari pandangan lalu menjelmalah satu lembaga yang mengerikan seraya berkata.......

.............

.............

..............

" Heyyyyyy manusiaaa. Jangan kau sentuh harta itu" "Hartaaaa itu bukan kauuu yang punyaaaa " "Ahmaaaaaad Albab yang punyaaaaaa " "Ha Ha Ha Ha Ha" " Yaaaaaaa, Ahmaaaaadd Albab yang punyaaaaaa". 

p/s : Sakitnya hati & paru-paru Baca Cerita Nih~ x Tahulah korang mcmana plak kan.

HiiiiiiHHiiiiiiiHHiiiiiiii~~~

Korang jangan marah kat aku tau sebab aku pun terkono gak ler hahahaha. Best nyer!!! Best nyer!!!!

Dah gie sambung keje.

No comments:

Post a Comment